Jak uzyskać informację starosty o lokalnym rynku pracy z związku z ubieganiem się
o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca na terenie RP
o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca na terenie RP
- 1. Dowiedz się jak uzyskać informację starosty o lokalnym rynku pracy
- właściwego ze względu na główne miejsce wykonywania pracy przez cudzoziemca „Wniosek o wydanie o wydanie Informacji starosty na temat możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu powierzającego wykonanie pracy cudzoziemcowi obejmującej obywateli polskich i cudzoziemców określonych w art. 87 ust. 1 pkt. 1-11 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zarejestrowanych jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy",
- „Zgłoszenie krajowej oferty pracy na stanowisko zgodne z potrzebami kadrowymi pracodawcy.
UWAGA! poniżej w załącznikach znajduje się wykaz zawodów, w stosunku do których wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca nie wymaga informacji starosty
Starosta:
- przyjmuje od podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi wniosek wraz z ofertą pracy;
- dokonuje analizy wysokości proponowanego wynagrodzenia w odniesieniu do wysokości wynagrodzenia w takim samym lub porównywalnym zawodzie lub rodzaju pracy;
- dokonuje analizy stawianych przez pracodawcę wymagań; starosta nie bierze pod uwagę wskazanych w ofercie pracy wymagań, jeżeli są one zaniżone lub zawyżone w stosunku do pracy, którą cudzoziemiec ma wykonywać;
- niezwłocznie sprawdza, czy wśród osób zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy są kandydaci spełniający wymagania określone w ofercie pracy, bądź w przypadku wymagań zawyżonych lub zaniżonych kandydaci w odniesieniu do opinii PUP;
- informuje podmiot składający ofertę o liczbie kandydatów spełniających wymagania określone w ofercie pracy lub wymagania wskazane przez PUP;
- kieruje kandydatów do podmiotu składającego ofertę;
- wydaje podmiotowi powierzającemu wykonywanie pracy cudzoziemcowi informację zawierającą dane o możliwości realizacji oferty pracy w oparciu o zarejestrowanych bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym o rekrutacji, jeżeli była organizowana, ocenę adekwatności wskazanych wymagań w stosunku do stanowiska lub rodzaju oferowanej pracy oraz ocenę proponowanej wysokości wynagrodzenia w stosunku do poziomu wynagrodzeń dla porównywalnych zawodów lub rodzajów pracy na lokalnym rynku pracy.
- 2. Dowiedz się, jak szybko uzyskasz informację starosty
- nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy, jeżeli z analizy rejestrów bezrobotnych i poszukujących pracy nie wynika, że istnieje możliwość zorganizowania rekrutacji,
- nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia oferty pracy w przypadku organizowania rekrutacji wśród bezrobotnych i poszukujących pracy
- 3. Pobierz wniosek o informację starosty, druk zgłoszenia oferty pracy, wypełnij i złóż
w PUP!